onsdag 30 september 2009

rörande möten

Idag har mitt inre vändts omkring ordentligt. Nej, det var inte spysjuka eller så utan av ett väntat och ett helt oväntat möte i Karlstad.
Dagen började med att Carola undrade vad jag gjorde vid elvatiden...vad brukar jag göra?
nyss uppvaknad duschade jag och käkade mitt kaffe sen var Carola här och förväntade sig en promenix i det härliga höstvädret. Fast det blev inte riktigt så för undertiden som hon cyklade hit hade min kära vän från Köping ringt och undrat om jag inte kunde komma till Karlstad för hon skulle snart befinna sig där. Det ville jag gärna så Carolisen fick snällt åka med till storstan utan promenix. Vi mötte Mari _Härligt att se henne igen det blir så långt emellan gångerna. Mari har en go kula nu men mår bättre än i somras, i februari ska Tomas bli pappa för första gången och den mer rutinerade Mari för femte gången. =)) Vi strosade runt och fikade i Bergvik. När vi var på väg in på Maxi såg jag ett bekant utseende, hon höll på att ställa tillbaka sin kundvagn, jag ställde mig lite ivägen bakom henne. Hon tittade lite på mig sen på de andra två som hon inte heller kände igen och det är ju förståeligt, sen fick hon se vem jag var. :) <3<3<3<3<3 Stor varmvarm kram och vi grät båda två! Hon sitter såååå djupt i hjärtat på mig hon, den där Ingrid, gotlänskan. Vi hade båda ganska mycket i väskorna att dela så vi blev stående där säkert en halvtimme, vad jag saknar henne! <3

2 kommentarer:

Mille Wulff sa...

Ska Mari bli pappa? För femte gången?? Hälsa och gratta!

Min konst sa...

Nej...mamma. ;) OK det ska jag göra.