måndag 26 maj 2008

Mors dag.

Idag är det mors dag!
Grattis till mig och alla andra mammor!
Undrar om mina barn kommer ihåg att det är denna dagen idag eller om de rent av skiter i den tills de får barn själva?
Min egen mamma ringde för att höra om jag hade några barn hemma nu men det har jag ju inte.
När hon ringer till oss står det mormorBirgit i telefon dispayen så jag öppnade med att sjunga "med en enkel tulipan, uppå bemärkelse da'n".

Mamma hade redan i förrgår sagt att hon sett en mamma med en unge i vagn som hade plockat en STOR bukett med liljekonvalje och hon hade frågat dem vart de plockat blommorna och det var här uppe i skogen meddelade hon mig senare på kvällen som ett litet tips för mig att göra.
Så nu får jag väl gå dit och plocka en STOR bukett åt min mamma då.

Inga kommentarer: